(upd)
(upd 2) 7/12/2011
«Εμψύχωση» από τον Αρχηγό – Μένουν A-7 και TA-7C σε υπηρεσία
Σε αποστολές «εμψύχωσης» του προσωπικού της ΠΑ –ιπταμένου και εδάφους- "εμπλέκεται" - από αύριο ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Αντώνιος Τσαντηράκης καθώς οι στιγμές είναι κρίσιμες και όπως εκτιμούν κύκλοι στο ΓΕΑ οι επόμενοι 6 με 8 μήνες θα είναι εξαιρετικά κρίσιμοι τόσο για τη χώρα όσο και για την ασφάλειά της. Πιο συγκεκριμένα ο Αρχηγός πρόκειται να επισκεφθεί αύριο την 116ΠΜ στον Άραξο –έδρα των Μοιρών F-16 Adv. και A-7E- αλλά και την 117ΠΜ έδρα των F-4E AUP αλλά και του Σχολείου Όπλων και Τακτικής (ΣΟΤ).
Ο Α/ΓΕΑ πρόκειται να επιστήσει την προσοχή σε όλο το προσωπικό των μονάδων, για το ουσιαστικό έργο που επιτελούν, ουσιαστικό για την επιβίωση της χώρας αλλά και για ένα παραπάνω λόγο: Ότι η ασφάλεια της πατρίδας προηγείται ακόμη και αυτού του προβλήματος της προσωπικής επιβίωσης.
Ο Αρχηγός πρόκειται να συνεχίσει τις επισκέψεις του και σε άλλες μονάδες της ΠΑ επισκεπτόμενος Σκύρο –μια ιδιαίτερα κρίσιμη Σμηναρχία Μάχης για τις αναχαίτιση της τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο- όπως και την Τανάγρα (114ΠΜ), Λάρισα (110ΠΜ) και τη Ν. Αγχίαλο (111ΠΜ).
Παράλληλα και με προσωπικές ενέργειές του επιλύθηκε το πρόβλημα εξεύρεσης κονδυλίων των για τα καύσιμα στα A-7E/TA-7C και τα αεροσκάφη δεν πρόκειται να αποσυρθούν από την ενεργό υπηρεσία όχι τουλάχιστον πριν από την παρέλευση τριετίας. Άλλωστε ο Αντιπτέραρχος (Ι) Α. Τσαντηράκης ήταν χειριστής στα συγκεκριμένα αεροσκάφη και γνωρίζει από «πρώτο χέρι» τις πραγματικές δυνατότητες του αεροσκάφους και στο πλαίσιο αυτό θεωρεί πως τα αεροσκάφη έχουν να προσφέρουν στον αμυντικό σχεδιασμό των ΕΔ.
Το γενικότερο κλίμα πάντως και έτσι όπως περιγράφεται από τις τελευταίες κινήσεις της τουρκικής Αεροπορίας (υπερπτήσεις και εμπλοκές) περιγράφεται ως «θερμό» και η ΠΑ βρίσκεται σε «κόκκινο» συναγερμό και αυτός είναι ένας από τους λόγους των επισκέψεων του Αρχηγού στις πολεμικές Μοίρες.
ΥΠΕΘΑ και ΓΕΑ επανεξετάζουν το θέμα της απόσυρσης των Α-7Ε
Μετά το θόρυβο που προκλήθηκε από το δημοσίευμα του defencenet.gr αναφορικά με την απόσυρση των αεροσκαφών A-7E/TA-7C το θέμα φαίνεται πως οδεύει προς επανεξέταση.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες το θέμα της επαπειλούμενης απόσυρσης πρόκειται να τεθεί εκ νέου «επί τάπητος» από το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΑ εξαιτίας των αντιδράσεων που προήλθαν από πολλές πλευρές καθώς το αεροσκάφος και αξιόμαχο εξακολουθεί να παραμένει και φορέας προηγμένων όπλων είναι.
Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο πως το θέμα θα έχει λυθεί μέσα στο Νοέμβριο ή το αργότερο στις αρχές του Δεκεμβρίου, αφήνοντας παράλληλα το ενδεχόμενο η απόφαση να ανακληθεί. Ήδη η πρώτη έκθεση για την βελτίωση των παραμέτρων κύκλου-κόστους λειτουργίας στην 336Μ η οποία χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχει συνταχθεί.
Το πρόβλημα έγκειται περισσότερο στο κόστος των καυσίμων και λοιπής υποστήριξης των συγκεκριμένων αεροσκαφών –συγκριτικά αναφέρεται πως το A-7E κοστίζει στα επίπεδα ενός Mirage 2000EGM, αλλά είναι πολύ κατώτερο από αυτό ενός F-4E AUP.Οι διορθωτικές κινήσεις για τις οποίες μιλά η έκθεση έχουν ως στόχο τη μείωση του κόστους χρήσης χωρίς όμως αυτό να έχει επίπτωση στην επιχειρησιακή αξία των αεροσκαφών.
Έτσι και σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες το πλέον πιθανό είναι η απόφαση για την απόσυρση των A-7 να ανασταλεί και αυτό είναι κάτι που επιθυμεί και η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμύνης αλλά και το ίδιο το ΓΕΑ.
Από την άλλη να σημειωθεί πως το A-7E το οποίο είναι έκδοση για το αμερικανικό Ναυτικό, ουσιαστικά πρόκειται για μια προηγμένη πλατφόρμα όπλων. Εκτός του AFDS, τα “Echo” της 336 Μοίρας είναι πιστοποιημένα για τη μεταφορά των βλημάτων AGM-65 Maverick, των βλημάτων αντι-ραντάρ AGM-88 HARM μεταφοράς πληθώρας βομβών κατεύθυνσης λέιζερ, τα μοναδικά αεροσκάφη στην ΠΑ με δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού και τέλος τα διθέσια TA-7C είναι τα μοναδικά πρακτικά προηγμένα (LIFT Lead In Fighter Trainer) εκπαιδευτικά που υπάρχουν!
Είναι άλλωστε γνωστό πως στον πρώτο πόλεμο του Κόλπου τα A-7E είχαν αναλάβει αποστολές καταστολής της ιρακινής αεράμυνας!
Είναι πραγματικά απορροίας άξιο πως υπήρξαν σκέψεις για την απόσυρση των συγκεκριμένων αεροσκαφών τα οποία εξακολουθούν να διατηρούν τη δυνατότητα εκτέλεσης μιας πληθώρας ρόλων.
Τα A-7E θα μπορούσαν να αναλαμβάνουν και σήμερα αποστολές εγγύς υποστήριξης όπως και αποστολές SEAD με πολύ μικρές μετατροπές.
Η ακύρωση όμως του προγράμματος –γιατί άραγε;- στέρησε από τα αεροσκάφη τη δυνατότητα να επιχειρούν σε περιβάλλον έντονης ηλεκτρονικής δραστηριότητας όπως είναι αυτό των αποστολών SEAD.
Ταυτόχρονα η μεταφορά των βλημάτων AGM-65 εκτός των «Α&Β» με πολύ μικρές μετατροπές –τοποθέτηση μιας οθόνης στο πιλοτήριο- θα μπορούσε να επεκταθεί και στα AGM-65G καθιστώντας το αεροσκάφος ένα πραγματικό «φονέα» στο εγγύς πεδίο της μάχης ενώ η τοποθέτηση ενός πακέτου αυτοπροστασίας θερμοβολίδες και αερόφυλλα –ελληνικής κατασκευής- θα το εξασφάλιζε και από την απειλή των MANPAD.
Ταυτόχρονα η μεταφορά των βλημάτων AGM-65 εκτός των «Α&Β» με πολύ μικρές μετατροπές –τοποθέτηση μιας οθόνης στο πιλοτήριο- θα μπορούσε να επεκταθεί και στα AGM-65G καθιστώντας το αεροσκάφος ένα πραγματικό «φονέα» στο εγγύς πεδίο της μάχης ενώ η τοποθέτηση ενός πακέτου αυτοπροστασίας θερμοβολίδες και αερόφυλλα –ελληνικής κατασκευής- θα το εξασφάλιζε και από την απειλή των MANPAD.
Αυτό το αεροσκάφος κάποιοι «εγκέφαλοι» σκέφτηκαν να αποσύρουν και μάλιστα χωρίς να έχουν βρει από πριν τον αντικαταστάτη του. Παρόλα αυτά όμως η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμύνης αλλά και η βούληση του ΓΕΑ φαίνεται ότι απομακρύνουν –προς το παρών – αυτό το ενδεχόμενο και εν πάση περιπτώσει όποια απόφαση ληφθεί αυτή θα έχει ληφθεί εντός των επόμενων εβδομάδων.
Ένα (ακόμα) σημαντικό πλήγμα πρόκειται να δεχθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις απόρροια του Μνημονίου με την απόφαση απόσυρσης των μαχητικών κρούσης A-7E/TA-7C η οποία πρόκειται να γίνει με διαδικασίες «επείγοντος» με καταληκτική ημερομηνία πριν το τέλος του έτους.
Τα 43 μαχητικά που προσέφεραν και θα μπροούσαν να προσφέρουν ακόμα πολλές και σημαντικές υπηρεσίες (ειδικά από την στιγμή που ούτε μετά από έντε χρόνια δεν προβλέπονται να αφιχθούν οι αντικαταστάτες τους) πάνε για το διαλυτήριο καθώς τόσο οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά, όσο και οι ελλείψεις σε μηχανικούς, αλλά και ... πιλότους στο σύνολο της Π.Α. οδήγησε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία στην απόφαση να αποσύρει τα αεροσκάφη αντί να αυξήσει την ετοιμότητα "θεραπεύοντας" τις ελλείψεις.
Η ξαφνική εξέλιξη, αλλάζει σημαντικά την υφιστάμενη δομή της ΠΑ μια δομή που υποφέρει ήδη από τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και οι οποίες έχουν ήδη σοβαρή επίπτωση στις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών. Αν και η απόσυρση των συγκεκριμένων αεροσκαφών κυοφορείτο εδώ και καιρό, εντούτοις δεν αναμενόταν τόσο νωρίς και ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Η απόφαση αυτή είναι σίγουρο πως ανατρέπει σε μεγάλο βαθμό το υφιστάμενο οργανόγραμμα της ΠΑ και είναι εξαιρετικά αμφίβολο πως αυτό θα επανέλθει στα επιχειρησιακά αποδεκτά του επίπεδα.
Αυτό γιατί η απόσυρση 43 αεροσκαφών δεν ακολουθείται από αντίστοιχη προμήθεια, για την κάλυψη των κενών που θα δημιουργηθούν.
Αυτό γιατί η απόσυρση 43 αεροσκαφών δεν ακολουθείται από αντίστοιχη προμήθεια, για την κάλυψη των κενών που θα δημιουργηθούν.
Αν και η μαχητική αξία του A-7E είναι εκ των πραγμάτων μειωμένη αυτό δε σημαίνει ότι ακόμη και σήμερα με την κατάλληλη τακτική τα αεροσκάφη δε θα μπορούσαν να αποδειχτούν πραγματικά "φονικά όπλα.
Ο ρόλος τους στη μεταφορά των εξαιρετικής ακρίβειας προσβολής μη προωθούμενων αυτόνομων όπλων διασποράς πυρομαχικών AFDS, με μέγιστη εμβέλεια πάνω από 20 χλμ. 70 από τα οποία διαθέτει η ΠΑ, είναι ένας από τους λόγους που καθιστούν την απόφαση για την απόσυρση των αεροσκαφών τουλάχιστον βιαστική. Αν και το AFDS θεωρητικά είναι πιστοποιημένο στα F-16, στην ΠΑ το μόνο άλλο αεροσκάφος που φέρει το όπλο είναι το F-4E AUP.
Και το F-4E AUP όμως αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας, και είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν η 338Μ που είναι επιφορτισμένη με προσβολές στόχων εδάφους θα μπορέσει να το αξιοποιήσει στο βαθμό που αυτό είναι επιχειρησιακά αποδεκτό.
Ένας ακόμη σοβαρός λόγος που κάνει την απόσυρση των αεροσκαφών πρόωρη είναι ότι η απόφαση αφορά και τα 15 τουλάχιστον διθέσια TA-7C. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται άτυπα ως εκπαιδευτικά εισαγωγής σε τύπο, καλύπτοντας το ρόλο που θα έπρεπε να έχει το εκπαιδευτικό προκεχωρημενης εκπαίδευσης στην προκειμένη περίπτωση το T-2C/E.
Η αδυναμία όμως του συγκεκριμένου αεροσκάφους, για πολλούς λόγους, ανάληψης του συγκεκριμένου ρόλου έκανε την ΠΑ να χρησιμοποιήσει τα διθέσια αεροσκάφη ως επιχειρησιακά εκπαιδευτικά πριν οι νέοι πιλότοι κατευθυνθούν σε άλλες Μοίρες με αεροσκάφη τρίτης γενιάς. Ο ρόλος των TA-7C στο συγκεκριμένο ρόλο έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχημένος διευρύνοντας το στάδιο εκπαίδευσης και μετά το T-2 σε μια περίοδο όπου η εκπαίδευση εξαιτίας της ανυπαρξίας ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού υποφέρει.
Ούτε αυτό το κενό δεν αποφασίσει η ΠΑ πώς πρόκειται να το καλύψει. Πληροφορίες αναφέρουν πως η απόφαση για την απόσυρση των αεροσκαφών σχετίζεται με τη χαμηλή οροφή των πιλότων που πλησιάζει το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο των 1,2 πιλότων ανά αεροσκάφος. Έτσι υποτίθεται με την απόσυρση 43 τουλάχιστον αεροσκαφών θα οδεύσει προς τις κύριες Μοίρες αριθμός χειριστών για να βελτιωθεί η κατάσταση.
Όσο και αδιανόητο να ακούγεται αυτό, εντούτοις υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν πως κάτι τέτοιο μπορεί να έχει αποτελέσματα. Αυτό όμως δεν εξηγεί γιατί αποσύρονται και τα διθέσια αεροσκάφη, και τα οποία ακόμη και αν δεχθούμε την ανάγκη απόσυρσης των μονοθεσίων θα μπορούσαν κάλλιστα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους από την 120ΠΕΑ.
Για την «εξοικονόμηση» ολίγων εκπαιδευτών; Με την ίδια λογική θα μπορούσαν να καταργήσουν και τις Μοίρες εκπαίδευσης για να αυξήσουν την οροφή των πιλότων!
Ταυτόχρονα όμως προωθούν τη μείωση των εισακτέων στη Σχολή Ικάρων ελέω μνημονίου! Διφορούμενα μηνύματα σε μια περίοδο που η ΠΑ πλήττεται από τις οικονομίες κλίμακας του κρατικού προϋπολογισμού. Αν κάποιοι θέλουν να υποβάλλουν το Αεροπορικό Όπλο στην επώδυνη διαδικασία της «σμίκρυνσης» να τους πληροφορήσουμε πως ουδεμία σχέση έχουν με την γεωπολιτική πραγματικότητα της περιοχής. Ουδεμία σχέση έχουν με τη χώρα.
Ουδεμία σχέση έχουν με την ιστορία αυτού του τόπου. Να ελπίσουμε μόνο πως η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμύνης θα επανεξετάσει αυτή την παράλογη απόφαση. Και το λέμε αυτό γιατί υπάρχουν πληροφορίες πως ο νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος μπορεί να αναθεωρήσει την συγκεκριμένη απόφαση.
ΠΗΓΗ defencenet.gr