Αναφορά-«φωτιά» σε ότι αφορά το πρόγραμμα των μεταφορικών αεροσκαφών C-27J Spartan της Πολεμικής Αεροπορίας υποβλήθηκε από την ΓΔΑΕΕ στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει μείζονα προβλήματα κυρίως λόγω των προβλημάτων στεγανότητας(!) των αεροσκαφών το οποίο είναι ικανό να δημιουργήσει ακόμα και θέμα ασφάλειας σε πτήση ρουτίνας. Σύμφωνα με την εισήγηση της ΓΔΑΕΕ «Η διαθεσιμότητα των αεροσκαφών είναι εξαιρετικά χαμηλή και η κατασκευάστρια εταιρεία (σ.σ. Alenia) κωλυσιεργεί στην επίλυση των προβλημάτων".
Μέχρι στιγμής έχουν παραληφθεί οκτώ από τα δώδεκα αεροσκάφη παρά το γεγονός ότι έχουν παρέλθει επτά χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης και οι παραδόσεις των υπολοίπων έχουν «παγώσει» όμως παγώνει το νερό που εισέρχεται από τις θύρες του αεροσκάφους! Σε ότι αφορά την διαθεσιμότητα μόνο δυο έως τρία να είναι συνεχώς διαθέσιμα (μέγιστο ποσοστό 40%). Σημειώνεται ότι οι παραδόσεις έχουν διακοπεί προ διετίας χωρίς μέχρι σήμερα να έχει επιτευχθεί κάποιαοριστική λύση παρά τα προσπάθειες της εταιρείας.
Στην 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών στην Ελευσίνα «τραβάνε τα μαλλιά τους» από το γεγονός ότι έχουν τα πλέον σύγχρονα μεταφορικά αεροσκάφη με τόσο χαμηλή διαθεσιμότητα. Αναφέρουμε ότι προ μηνών (για ευνόητους λόγους αποφεύγουμε να δώσουμε τη νυν διαθεσιμότητα) η μέση εβδομαδιαία διαθεσιμότητα ήταν 37,5% και κάποιες ημέρες έπεφτε στο 25%.
Στην αναφορά της η ΓΔΑΕΕ αναφέρει ότι «Τα μεταφορικά αεροσκάφη μέσης ικανότητας C-27 αποτελούν ένα απαραίτητο επιχειρησιακό μέσο για την Πολεμική Αεροπορία, η ολοκλήρωσης της προμήθειας των οποίων όμως συναντά μεγάλα προβλήματα. (...) Η ΓΔΑΕΕ εκτός της επιβολής υψηλότατων ποινικών ρητρών για τα πρώτα οκτώ παραληφθέντε αεροσκάφη έχει προτείνει στην εταιρεία διάφορες προτάσεις που όλες συνδέονται με την αμεση επίλυση του θέματος της διαθεσιμότητας. Έχουμε καταστήσει σαφές στην εταιρεία ότι όσο καθυστερεί στην επίλυση του προβλήματος της διαθεσιμότητας, τόσο υψηλότερες θα είναι οι ρήτρες που θα της επιβληθούν»!
Έτσι εκκρεμεί ακόμα και η διαδικασία προκαταρκτικής αποδοχής του ένατου κατά σειρά ελληνικού C-27J, το οποίο θα είναι και το πρώτο από τα τέσσερα (ένατο, δέκατο, ενδέκατο και δωδέκατο) που θα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα λήψης καυσίμου εν πτήσει IFRRS (In Flight Refueling Receiver System). Λόγω της ενσωμάτωσης του συστήματος αυτού, η διαδικασία αποδοχής του συγκεκριμένου αεροσκάφους θα είναι πιο χρονοβόρο και περίπλοκη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Π.Α. στερείται την δυνατότητα εκτέλεσης στρατηγικών non-stop αερομεταφορών την οποία προσδοκούσε να αποκτήσει με την προμήθεια των εν λόγω αεροσκαφών.
Υποτίθεται ότι τα τρία τελευταία ελληνικά C-27J θα παραδίδονταν στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία μέσα στο 2008. Το δικαίωμα άσκησης προαίρεσης (option) που έχει η ελληνική πλευρά για την προμήθεια τριών ακόμη αεροπλάνων του ίδιου τύπου, φυσικά δεν ασκήθηκε ποτέ λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το αεροσκάφος.
Τελευταία εφαρμόζεται στην 354Μ ένα νέο σύστημα στεγανοποίησης του αεροσκάφους το οποίο «υπόσχεται» λύση του προβλήματος.