Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Λευκή απεργία στην Πολεμική Αεροπορία - Αντίσταση στο ΔΝΤ - Δήλωση Βενιζέλου

Λευκή απεργία κήρυξαν από την Δευτέρα οι ιπτάμενοι στην Πολεμική Αεροπορία αντιδρώντας στην άδικη και δυσανάλογη κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης του πτητικού επιδόματός τους. Απέχουν από τις εκπαιδευτικές πτήσεις ως διαμαρτυρία ενώ πραγματοποιούν κανονικά τα ρέντινες και τις πτήσεις διακομιδών κλπ. Σύσκεψη αυτή την ώρα στο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Μπεγλίτη (ο Ε.Βενιζέλος απουσιάζει εκτός Ελλάδος) με τον αρχηγό της Αεροπορίας Βασίλη Κλόκοζα. Οι πιλότοι που πρόκειται να πετάξουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δηλώνουν αδυναμία λόγω ασθένειας να πετάξουν την πτήση.

Βέβαια παραμένουν στους "προμαχώνες", δηλαδή στα readiness και φυσικά έτοιμοι για οποιαδήποτε επιχειρησιακή αποστολή.

Πρόκειται για το ύστατο μέσο διαμαρτυρίας τους, καθώς το υπουργείο Eθνικής Άμυνας μέχρι στιγμής δεν έχει βρει λύση για το πτητικό τους επίδομα, παρά το γεγονός ότι άλλα είχε υποσχεθεί με απόλυτο τρόπο σε δηλώσεις η πολιτική ηγεσία.

Στόχος τους είναι η αποδόμηση των Ενόπλων Δυνάμεων του μοναδικού εμποδίου που έχουν τα κέντρα που κατευθύνουν τους εγχώριους πολιτικούς "αντιπροσώπους" τους σε μεθοδεύσεις κατά των Ενόπλων Δυνάμεων. Πρώτα αφοπλίζουν τις Ένοπλες Δυνάμεις και μετά "σπάνε το ηθικό" οδηγώντας τα στελέχη τους στην ανέχεια.

Παρόμοιες κινητοποιήσεις - όχι σε τέτοια έκταση - είχαν κάνει και πριν τρία περίπου χρόνια οι πιλότοι (επί ηγεσίας Γ. Αυλωνίτη και ΑΤΑ Ι. Γιάγκου) όταν περικόπηκε μέρος του πτητικού τους επιδόματος. Πριν από μια περίπου δεκαετία μια ακόμα λευκή απεργία είχε κηρυχθεί για το πτητικό επίδομα, κατά τη διάρκεια της οποίας οι πιλότοι μεν πετούσαν ωστόσο δεν πήγαιναν στα ταμεία να παραλάβουν το πτητικό επίδομα το οποίο ήταν πολύ χαμηλό.

Μετά από εκείνη την διαμαρτυρία, έγινε μια αύξηση του πτητικού τους επιδόματος.
Πάντως, το ενδεχόμενο της λευκής απεργίας είχε συζητηθεί έντονα τις προηγούμενες μέρες και μάλιστα στο ίντερνετ κυκλοφορούσαν σενάρια “επιστημονικής φαντασίας” που παρουσίαζαν μια εικόνα του τι θα μπορούσε να συμβεί εάν πραγμαικά οι πιλότοι έκαναν απεργία (κάτι που όμως απαγορεύεται από το Σύνταγμα).

Ένα από αυτά τα σενάρια, που δείχνει και το μέγεθος της απόγνωσης στην οποία έχουν περιέλθει, αλλά και την αγωνία τους να μεταφέρουν στον κόσμο την κατάστασή τους, είναι το ακόλουθο:

“Μια μέρα κηρύσσεται τρίωρη προειδοποιητική απεργία των πιλότων. Η κυβέρνηση παντελώς αμήχανη, ψέλλισε ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο στα παγκόσμια χρονικά κλπ. Τα Μ.Μ.Ε. παίρνοντας γραμμή άρχισαν να λοιδορούν τους πιλότους, στολίζοντάς τους με διάφορα κοσμητικά, όπως προδότες, επίορκους, άπληστους, ρετιρέ κλπ κλπ κλπ…

Ο κόσμος ξαφνιασμένος και επηρεασμένος από τα κανάλια, άρχισε να κατηγορεί τους προνομιούχους και πάμπλουτους πιλότους για απληστία και αγανακτισμένος τους καλούσε να ανακαλέσουν. Τα διεθνή μέσα εκτάκτως ανέφεραν την είδηση και γέλαγαν-όπως πάντα- με τα Ελληνικά τεκταινόμενα. Την επομένη και επί 3ωρο, κανείς πιλότος δεν πέταξε και η στάση των πάντων ήταν αρνητική.

Κανείς δεν έψαξε, ούτε ρώτησε το λόγο που συνέβαιναν αυτά και κανείς δεν τους υποστήριξε. Οι πιλότοι αγανακτισμένοι κηρύξαν απεργία διαρκείας. Τα τουρκικά αεροσκάφη αρχίζουν ν’ αλωνίζουν όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά και πάνω από τις πόλεις των νησιών. Έντρομη η κυβέρνηση απειλεί με στρατοδικεία, αποτάξεις κλπ. Οι πιλότοι δηλώνουν «φοβία» και αρνούνται να πετάξουν. Οι Τούρκοι κάνουν πτήσεις πάνω απ’ την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και όπου θέλουν, ενώ μέχρι και κάτι πανάρχαια αλβανικά αεροσκάφη, πετάνε για «πλάκα» πάνω από τα Γιάννενα.

Οι πιλότοι πραγματοποιούν συνέντευξη τύπου όπου εκθέτουν στον κόσμο τα 3 βασικά
αιτήματά τους:

1.Οι μισθοί τους είναι για αξιωματικούς από 5 έως 20 χρόνων υπηρεσίας 980 έως 1620 ευρώ, τη στιγμή που των υπαλλήλων (εναεριτών) της Δ.Ε.Η. (που έχουν δηλώσει έδρα τους άλλο τόπο από τον τόπο καταγωγής τους) είναι από 2000 έως 5500. Επίσης οι μισθοί των αεροσυνοδών είναι από 3000 και πάνω.
2. Ενώ εκτελούν 24ωρη υπηρεσία σε κατάσταση συναγερμού (τουλάχιστον 10 το μήνα) δεν αποζημιώνονται και δεν δικαιούνται ρεπό. Οι αντίστοιχοι της Δ.Ε.Η. αποζημιώνονται για τις καθημερινές (8ωρο όχι 24ωρο, 200 ευρώ) ενώ για τις αργίες 300. Φυσικά δικαιούνται ρεπό.
3.Η επικουρική τους σύνταξη είναι στο 5 έως 10 % της βασικής τους ( η βασική με 35 χρόνια υπηρεσίας φτάνει τα 1700 ευρώ) ενώ των αντιστοίχων της Δ.Ε.Η. φτάνει έως και το 60% σε μια σύνταξη ύψους ανω των 3000 ευρώ.

Έκπληκτοι όλοι άκουσαν τα αιτήματά τους και δεν πίστευαν στ΄ αυτιά τους. Νόμιζαν ότι οι μισθοί των πιλότων ήταν της τάξεως των 5 έως 6 χιλιάδων ευρώ. Νόμιζαν ότι όλες αυτές τις πτήσεις αναχαίτισης που πραγματοποιούσαν, τις εκτελούσαν ξεκούραστοι και καλά αμειβόμενοι. Οι περισσότεροι πολιτικοί δεν ήξεραν γι αυτή τη κατάσταση.

Ο κόσμος πλέον άλλαξε τη στάση του γιατι τώρα πια γνώριζε. Η κυβέρνηση μετά τη κατακραυγή όλων για το θέμα, υποσχέθηκε ότι θα εξετάσει το θέμα. Οι πιλότοι επέστρεψαν. Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε αλλά η κατάσταση παρέμεινε η ίδια. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε γι αυτούς τους ανθρώπους. Γιατί;”

Το ίδιο “γιατί” παραμένει ως αμείλικτο ερώτημα στην πραγματικότητα. Οι πιλότοι δεν πρόκειται φυσικά να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους και να πάψουν να πετούν για να προασπίσουν την εθνική ακεραιότητα-ας μην κάνουν όρεξη οι "στρατηγικοί σύμμαχοι", οι Τούρκοι, του ΑΝΥΠΕΞ Δ.Δρούτσα. Το γιατί κανένας δεν τους ρώτησε, παραμένει αναπάντητο. Μόνη τους λύση οι λευκές απεργίες από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που δεν επηρεάζουν την εθνική ασφάλεια και οι παραιτήσεις για όσους έχουν κατοχυρώσει συντάξιμα χρόνια. Και αναμένεται να είναι μαζικές αν δεν δοθεί λύση.


ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery