Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Παραλίγο τραγωδία με F 16 blk 52+ (upd)


Προβληματισμός για τα F-16,μετά το ατύχημα στη Λάρισα. (upd)


Μεγάλος προβληματισμός από το πρωτοφανές συμβάν με F-16 στη Λάρισα! Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει τέτοιου είδους περιστατικό,το οποίο δεν έλαβε δραματικές διαστάσεις χάρη στην ετοιμότητα που έδειξαν οι χειριστές του διθέσιου αεροσκάφους. Αν δεν υπήρχε αυτό το στοιχείο,τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο άσχημα.



Το αεροσκάφος ήταν της παρτίδας block 52+ και αυτό προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία,αφού πρόκειται για αεροσκάφη που παρελήφθησαν το 2003-2004. Οι πρώτες πληροφορίες δεν αφήνουν οποιοδήποτε υπονοούμενο για λάθος χειρισμό και επισημαίνουν ότι όλα εντός κόκπιτ έδειχναν κανονικά. Δηλαδή η ένδειξη “κλειδώματος” των τροχών ήταν αναμμένη.


Συνεπώς το ενδιαφέρον στρέφεται στο αεροσκάφος,το οποίο πάντως δεν χρειάζεται …εκσυγχρονισμό ,όπως γράφτηκε λίγη ώρα μετά τη παρολίγο τραγωδία στη Λάρισα! Είναι γνωστό ότι οι Αμερικανοί περιμένουν “στη γωνία” και με επιχείρημα την οικονομική κρίση προωθούν πρόταση εκσυγχρονισμού των F-16. Πρόταση που αντιμετωπίζεται τουλάχιστον με σκεπτικισμό από την ΠΑ.


Ασφαλώς το τι έφταιξε θα προκύψει από τη διερεύνηση που θα γίνει,όλα όμως δείχνουν ότι η εκδοχή της τεχνικής δυσλειτουργίας,είναι η πιθανότερη.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ενα σοβαρό περιστατικό με F-16 προκάλεσε συναγερμό στην Αεροπορική Βάση Λάρισας.

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε σε ένα διθέσιο μαχητικό τύπου F-16D Blk 52+ της 110 Πτέρυγας Μάχης (από την 337Μ), κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης αποπροσγειώσεων (touch and go) στην Αεροπορική Βάση Λάρισας λίγο έλειψε να προκαλέσει τραγωδία. 

Ακριβώς κατά τη διαδικασία "touch and go" αναδιπλώθηκαν τα σκέλη του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους!  Το μαχητικό ακινητοποιήθηκε στο διάδρομο της πίστας του αεροδρομίου, όπου σήμανε συναγερμός και μεγάλη κινητοποιήση του προσωπικού, όπως προβλέπουν οι διαδικασίες.

Οπως διαπίστωσαν το αεροσκάφος υπέστη μόνο μερικές ζημιές στα σκέλη και στις εξωτερικές δεξαμενές, το ύψος των οποίων κατά τις πρώτες εκτιμήσεις θεωρείται μικρό.

Τόσο ο κυβερνήτης, όσο και ο εκπαιδευόμενος, ιπτάμενοι μεγάλης εμπειρίας, μετά την ακινητοποίηση του αεροσκάφους εκτέλεσαν όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες χωρίς να παρουσιαστεί απολύτως κανένα πρόβλημα.

  Επιτροπή διεξάγει έρευνα για τα αίτια του περιστατικού, που, αν μη τι άλλο, έχει προβληματίσει επιτελείς του ΓΕΑ.

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery