Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Καθηλώθηκαν τα F-16D στο Ισραήλ - Πόσο σχετίζονται με τα ατυχήματα στην ΠΑ;


Καθηλωμένος παρέμεινε ο στόλος των διθέσιων μαχητικών F-16D Barak έπειτα από απαγόρευση πτήσεων που είχε επιβάλει η ισραηλινή Αεροπορία (IAF), μετά και το δεύτερο κατά σειρά ατύχημα που σημειώθηκε στις 2 Ιανουαρίου 2013, όταν αεροσκάφος του τύπου υπέστη εκτεταμένες ζημιές στη διάρκεια προσγείωσης στην αεροπορική βάση Ramat David στο Ισραήλ.



Πολλά ήταν τα ερωτηματικά για το αν υπάρχει συσχετισμός με αντίστοιχο ατύχημα που συνέβη σε ελληνικό F-16D στη Λάρισα, στις 19 Ιανουαρίου 2012 καθώς και σε αυτή τη περίπτωση μόλις το διθέσιο μαχητικό της 337Μ ακούμπησε στο διάδρομο προσγείωσης της 110ΠΜ, τα σκέλη του F-16 «μάζεψαν» όπως αναφέρεται στην αεροπορική ορολογία, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί με την κοιλιά.

Οι δύο πιλότοι, - που όπως έγινε γνωστό ήταν από τους πιο έμπειρους της Μοίρας - κατάφεραν τελικά να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια το αεροσκάφος και να το κρατήσουν εντός του αεροδιαδρόμου, χωρίς περεταίρω συνέπειες, ενώ ευτύχημα αποτελεί το γεγονός ότι το αεροσκάφος παρά το ότι σύρθηκε στο διάδρομο δεν υπέστη σημαντικές ζημιές και κρίθηκε άμεσα επισκευάσιμο.

Το αποτέλεσμα του πορίσματος για το συμβάν στην 110ΠΜ δεν έχει δημοσιοποιηθεί αλλά πηγές του ΓΕΑ με γνώση επί του θέματος, ανέφεραν στο defencenet.gr ότι οι λόγοι του ατυχήματος στην 110ΠΜ δεν έχουν σχέση με τα παρόμοια ατυχήματα στο Ισραήλ, ενώ τα σκέλη των ισραηλινών F-16D «Barak» είναι πανομοιότυπα με τα F-16D Block 30 της ΠΑ και όχι με τα αντίστοιχα των F-16D Block 52+ της ΠΑ (στα οποία ανήκει και το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο συμβάν της 19ης Ιανουαρίου).

Στην περίπτωση του ισραηλινού «Barak» που έπαθε ζημιές κατά την προσγείωση στη βάση Ramat David, το πόρισμα της IAF έπειτα από έρευνα που διέταξε ο αρχηγός της ισραηλινής Αεροπορίας Πτέραχος Amir Eshel αναφέρει σαν αιτία, την κατάρρευση ενός εκ τω δύο κύριων σκελών προσγείωσης του διθέσιου μαχητικού, το οποίο οδήγησε σε ανεξέλεγκτη πορεία το αεροσκάφος με αποτέλεσμα η δεξιά πτέρυγα να αγγίξει το διάδρομο και στη συνέχεια να επέλθει βίαιη ανατροπή.

Συνέπεια της κατάστασης αυτής ήταν η απόφαση του κυβερνήτη να χρησιμοποιήσει τα μοχλό εκτίναξης του εκτινασσόμενου καθίσματος που οδήγησε σε εγκατάλειψη του αεροσκάφους από τον ίδιο και τον συγκυβερνήτη, καθώς η εκτίναξη του εμπρός καθίσματος - ακαριαία - ενεργοποιεί και το πίσω με διαφορά μερικών δέκατων του δευτερολέπτου!

Τα ερωτηματικά όμως υφίστανται καθώς αναφέρεται η τελική αιτία (κατάρρευση σκέλους) αλλά όχι τα ουσιαστικά αίτια (αστοχία υλικού ή τεχνική αμέλεια) που προκάλεσαν το ατύχημα.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2012, σε αριθμό μαχητικών ισραηλινών F-16C/D «Barak» που επιχειρούν από τις βάσεις  Hazor και Ramat David, δόθηκε εντολή να καθηλωθούν, καθώς αποκαλύφθηκε  αποκόλληση ψηγμάτων από το επίχρισμα του εσωτερικού  των  εισαγωγών αέρα.

Πηγή: http://www.defencenet.gr

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery