Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Πτήσεις «a la CIA» με U-28A και EP-3E από τη βάση της Σούδας στο Μάλι


Τη βάση της Σούδας χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων η Αμερικανική Αεροπορία και το Ναυτικό προκειμένου να διεξάγουν αποστολές αναγνώρισης αλλά και μυστικές επιχειρήσεις μεταφοράς ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων στο Μάλι.



Τα αεροσκάφη ηλεκτρονικής παρακολούθησης EP-3E του αμερικανικού Ναυτικού - που είναι άλλωστε τακτικοί επισκέπτες στη Σούδα - πετάνε στον παραδοσιακό τους ρόλο SIGINT (Signal Intelligence) και είναι αεροσκάφη που επισημαίνονται άμεσα λόγω του διακριτού ρόλου τους.

Σύμφωνα όμως με αποκλειστικές πληροφορίες του defencenet.gr. από βάσεις στη Μεσόγειο επιχειρεί και αριθμός «μη συμβατικών αεροσκαφών», τα οποία όπως αναφέρουν και άλλες πηγές έχουν επισημανθεί σε αεροδρόμια στο Νότιο Σουδάν, την Ουγκάντα, την Αιθιοπία, το Τζιμπουτί, αλλά και σε αεροδρόμια κοντά στο Μάλι! Aποστολές του τύπου αυτού εκτελούσε η CIA σε διάφορες ιστορικές περιόδους, όπως στον πόλεμο του Βιετνάμ (βασικά επιχειρούσαμ έτσι στην περιοχή της Καμπότζης), αλλά και πολύ πρόσφατα με τις μεταφορές κρατουμένων ισλαμιστών σε διάφορες περιοχές ποπου διατηρούσαν άτυπες φυλακές ανά τον πλανήτη

Πρόκειται για αεροσκάφη με πολιτικό νηολόγιο - βαμμένα με σε γκρι ή λευκό-όπως επιχειρηματικά τζετ Falcon αλλά και τα μικρότερα στροβιλοελικοφόρα U-28A (στρατιωτική έκδοση του PC-12). Τα πρώτα μεταφέρουν διακριτικά ομάδες Ειδικών Επιχειρήσεων με τον εξοπλισμό τους, από και προς κεντρικά αεροδρόμια - προορισμούς, ανάμεσα σε Αφρική και Ευρώπη.

Τα δεύτερα ως ελαφρύτερα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πρακτόρων της CIA αλλά και ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων, τους οποίους αποβιβάζουν σε ημί - προετοιμασμένους διαδρόμους στη περιοχή επιχειρήσεων.

Τα αεροσκάφη αυτά χρησιμοποιούνται τόσο για διείσδυση όσο και διαφυγή μικρών ομάδων Ειδικών Δυνάμεων καθώς απουσία ελικοπτέρων Ειδικών Επιχειρήσεων στη περιοχή και κατάλληλα προετοιμασμένων διαδρόμων για μεγαλύτερα αεροσκάφη αποτελούν το καλύτερο μέσο για να μπει ή να βγει κανείς με ταχύτητα από το Μάλι.

Επιπλέον μικρά πολιτικά αεροσκάφη έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι δεν τραβάνε την προσοχή των ανταρτών όσο τα μεγαλύτερα στρατιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, ενώ αυτό ισχύει και για τα αεροδρόμια προορισμού - όπως η Σούδα - στα οποία αποβιβάζουν και επιβιβάζουν τις ομάδες χωρίς να προσελκύουν ανεπιθύμητα βλέμματα.

Η Σούδα αποτελεί ως γνωστόν μόνιμη ναυτική βάση υποστήριξης κυρίως για μετασταθμεύσεις αεροσκαφών. Όμως στην παρούσα φάση αποτελεί-όπως και στη περίπτωση της επιχείρησης Unified Protector στη Λιβύη-μια καλή εναλλακτική βάση εξόρμησης για πτήσεις που επιτηρούν περιοχές όπου διεξάγονται μάχες στο Μάλι.

Παρά το γεγονός ότι η επέμβαση στο Μάλι ξεκίνησε ως μια γαλλική υπόθεση στο πλαίσιο της επιχείρησης Serval, φαίνεται ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ουδέποτε σταμάτησαν να παρέχουν δεδομένα αναγνώρισης και θέσεις ανταρτών στους Γάλλους.

Η εντατικοποίηση των επιχειρήσεων αναγνώρισης στην Αφρική ξεκίνησε μετά το τραγικό περιστατικό της άγριας δολοφονίας του αμερικανού Πρέσβη Κρίς Στήβενς στη Βεγγάζη.

Ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός διαθέσιμων αεροσκαφών αναγνώρισης και επιτήρησης της αμερικανικής Αεροπορίας και του Ναυτικού, ξεκίνησαν να πετούν συστηματικά σε περιοχές της βορείου και ανατολικής Αφρικής από βάσεις στην Ιταλία (Sigonella), Ισπανία (Ρότα) αλλά και από την Ελλάδα (Σούδα).

Πηγή: http://www.defencenet.gr

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery