Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Αεροπυρόσβεση με κομμένα φτερά


Τα 13 από τα παλαιότερα αεροσκάφη CL-215 δεν θα εκτελέσουν καμία αποστολή κατάσβεσης, πριν από τις αρχές Ιουνίου.
Η αντιπυρική περίοδος ξεκίνησε και τα μισά Καναντέρ παραμένουν στο έδαφος. Η κυβέρνηση έχει πετσοκόψει τα κονδύλια, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των βλαβών με αποτέλεσμα το προσωπικό να είναι έτοιμο να επιτελέσει το καθήκον του χωρίς όμως να έχει τα απαιτούμενα οχήματα.
Η αντιπυρική περίοδος του έτους ξεκίνησε με πολλούς κινδύνους και ακόμα περισσότερες ελλείψεις. Ο μισός και πλέον στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών τύπου Καναντέρ είναι καθηλωμένος, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία συντήρησή τους. Τα 13 από τα παλαιότερα αεροσκάφη CL-215 δεν θα εκτελέσουν καμία αποστολή κατάσβεσης πριν από τις αρχές Ιουνίου. Η αιτία αυτής της καθυστέρησης που μπορεί να στοιχήσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές, δεν είναι άλλη, από την έλλειψη ειδικευμένου τεχνικού προσωπικού.
Η ΕΑΒ, κάθε χρόνο συντηρεί τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, φέτος όμως πρέπει να απευθυνθούν αλλού, καθώς οι τρομερές ελλείψεις σε υλικά και προσωπικό της έχουν βάλει «χειροπέδες». Από το τεχνικό προσωπικό που στελεχώνει την ΕΑΒ, λίγοι είναι αυτοί που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και την εμπειρία για να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη, ενώ στη συντήρησή τους δεν βοηθάει η μείωση των κονδυλίων. Από τα πρώτα αεροσκάφη που είχαν μπει στην ελληνική βιομηχανία ούτε καν τα μισά δεν έχουν ολοκληρώσει την απαιτούμενη συντήρηση. Οι ελλείψεις είναι τραγικές, κυρίως στο τομέα συντήρησης των κινητήρων των Καναντέρ.
Στο συνεργείο κινητήρων των CL-415 έχουν απομείνει μόνο τρεις τεχνικοί, ενώ πέρυσι έφταναν τους πέντε, καθώς επίσης στο συνεργείο των CL-215, έχουν απομείνει έξι από τους δεκαπέντε που εργάζονταν πέρυσι. Η απελπιστική κατάσταση από πλευράς προσωπικού προκαλεί μεγάλη ανησυχία, καθώς με την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου δεν τελειώνει και η επισκευή-συντήρηση των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έχει «αιμορραγήσει» από τις απώλειες δεν αρκεί για τη διατήρηση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των 21 αεροσκαφών σε υψηλά επίπεδα. Οι «απώλειες» που σημειώθηκαν από το συνταξιοδοτικό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το 2010 δεν έχουν καλυφθεί και το μείζον θέμα ψάχνει μια λύση, την οποία η κυβέρνηση φαίνεται ανίκανη να δώσει.
Όμως το πιο θλιβερό είναι ότι ενώ έχουμε τη δυνατότητα, τον απαραίτητο και σύγχρονο εξοπλισμό και το ειδικευμένο προσωπικό για τα αεροσκάφη, τη συντήρηση θα την αναλάβουν… ξένοι. Εάν η κυβέρνηση δεν επανδρώσει πλήρως και άμεσα την ΕΑΒ είναι πολύ πιθανό για την επόμενη αντιπυρική περίοδο οι κινητήρες και τα αεροσκάφη να αποσταλούν στο εξωτερικό για την απαραίτητη συντήρηση.

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery