Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Τι συμβαίνει με την ΕΑΒ;


Το ερώτημα είναι φυσικά ρητορικό γιατί –δυστυχώς- ξέρουμε τι συμβαίνει με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία εδώ και αρκετό καιρό. Φαίνεται όμως ότι η κατάσταση χειροτερεύει συνεχώς, ειδικά στο θέμα της έλλειψης προσωπικού αλλά και κεφαλαίων που αποστερούν όλο και περισσότερο από την εταιρία την δυνατότητα παραγωγής έργου.



Μας προξένησε λοιπόν ενδιαφέρον μια σειρά προκηρύξεων διαγωνισμών της εταιρίας για ανάθεση υπεργολαβικού έργου, που περιλαμβάνουν σχεδόν όλα τα προγράμματα που υλοποιεί η εταιρία στα πλαίσια αντισταθμιστικών ωφελημάτων ή πρωτογενών συμφωνιών, δηλαδή του μεγαλύτερου μέρους του κύκλου εργασιών της  εκτός επισκευών-συντήρησης. Δείτε τις σχετικές προκηρύξεις (κάντε κλικ, ήταν ενεργές κατά την ανάρτηση) που αφορούν, ανάμεσα σε άλλες:

«Συναρμολόγηση      CARGO DOOR FRAMES του προγράμματος AIRBUS Α319, Α320, Α321»
«Συναρμολόγηση      Υποσυγκροτημάτων Mid Panels & Plugs Α/φους C-130J»
«Συναρμολόγηση      Υποσυγκροτημάτων Aft fuselage και Air Inlet Section Α/φους F-16»
«Συναρμολόγηση SIDE      PANELS του Προγράμματος SIKORSKY»
Διαβάζοντας προσεκτικά τις προκηρύξεις (και από τα περιεχόμενα στοιχεία), διαπιστώνεται ότι δεν πρόκειται για αναθέσεις εργασιών πάνω σε αυτές, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις ανατίθεται το συνολικό έργο.



H χρήση υπεργολάβων δεν είναι βέβαια ασυνήθιστη αλλά εδώ δεν έχουμε outsourcing αλλά την πλήρη ανάθεση του προγράμματος.

Επιβεβαιωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι  η έλλειψη προσωπικού κάνει αδύνατη την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών και έτσι η ΕΑΒ κατέφυγε σε αυτή την… λύση, δηλαδή να πληρώσει κάποιον άλλο να εκτελέσει το έργο.

Ανεπιβεβαίωτες όμως (ακόμη) πληροφορίες αναφέρουν ότι η «λύση» σκόνταψε σε μια σειρά προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του γεγονότος ότι δεν μπορούν να βρεθούν υπεργολάβοι που να πληρούν τις προδιαγραφές και να τυγχάνουν της έγκρισης των αρχικών κατασκευαστών, ενώ και το κόστος είναι τεράστιο (σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά την αξία του προγράμματος, δηλαδή η ΕΑΒ θα πρέπει να πληρώνει από την τσέπη της). Έτσι ο προσανατολισμός τώρα είναι ακόμη και η πληρωμή των ρητρών (!) που προβλέπονται για την μη εκτέλεση του έργου… καθώς λύση άλλη δεν υπάρχει.

Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι και για την υλοποίηση του προγράμματος των πυροσβεστικών αεροσκαφών αλλά και κάποιων άλλων προγραμμάτων της ΠΑ η ΕΑΒ προσέλαβε εταιρίες που έφεραν το δικό τους προσωπικό για την υλοποίηση του έργου στις εγκαταστάσεις της ΠΑ (εξετάζεται και αυτό το ενδεχόμενο στις παραπάνω προκηρύξεις)

Από την άλλη, ο «πόλεμος» με την Πολεμική Αεροπορία για τα δικά της προγράμματα συνεχίζεται. Περισσότερα όμως γι’ αυτά… προσεχώς.

http://ptisidiastima.wordpress.com/

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery