Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Κόντρα ΗΠΑ (F-35) με Γερμανία (Eurofighter) για το μελλοντικό ελληνικό μαχητικό αεροσκάφος



Αναθερμαίνεται ο εμπορικός «πόλεμος» μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης για το νέο μελλοντικό ελληνικό μαχητικό, μετά την σαφή τοποθέτηση από από πλευράς υπουργείου Εθνικής Άμυνας διά στόματος του υπουργού Πάνου Παναγιωτόπουλου ότι δεν θα μείνει άοπλη η Ελλάδα απέναντι στην τουρκική απειλή.


Χαρακτηριστική περίπτωση η κόντρα μεταξύ των δοκιμαστών πιλότων των F-35 της Lockheed Martin και του Ευρωπαϊκού Eurofighter Typhoon καθώς ο ένας απαντά στον άλλο για το πιο αεροσκάφος είναι καλύτερο στην εναέρια μάχη, κάτι το οποίο αποτελεί το κορυφαίο κριστήριο για την ΠΑ και όχι οι αποστολές αέρος-εδάφους που φαίνεται να υπερέχει σαφώς το F-35.

Την αρχή έκανε ο Bill Flynn δοκιμαστής πιλότος του F-35 ειδικός για την επέκταση του «φακέλου πτήσης» του αεροσκάφους. Τις απόψεις αυτές εξέθεσε στο περιοδικό Flight απατώντας σε ερωτήσεις του αρθρογράφου του περιοδικού  Dave Majumdar.

Ο Flynn δήλωσε πως και οι τρεις εκδόσεις του F-35 έχουν –ή θα έχουν σύντομα- καλύτερες κινηματικές επιδόσεις από οποιαδήποτε άλλο μαχητικό τέταρτης γενιάς μεταφέροντας εξωτερικό φορτίο, συμπεριλαμβανομένων των Eurofighter (το οποίο να σημειωθεί κατά τη διάρκεια της Red Flag Alaska το 2012 σημείωσε αρκετά kill εναντίον του F-22) αλλά και του F/A-18E/F Super Hornet.

«Σε ότι αφορά το στιγμιαίο ρυθμό στροφής αλλά και τον παρατεταμένο αλλά και οποιαδήποτε άλλου μετρήσιμου ελιγμού οι εκδόσεις του F-35 ισοδυναμούν ή ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες ικανότητες κάθε άλλου μαχητικού τέταρτης γενιάς», δήλωσε ο δοκιμαστής πιλότος της Lockheed Martin. Σύμφωνα με τον ίδιο το F-35 διατηρεί καλύτερη επιτάχυνση στην διηχητική περιοχή, και καλύτερη ικανότητα πτήσης με μεγάλη γωνία προσβολής έναντι ενός Eurofighter η Super Hornet.

Οι δηλώσεις όμως του Flynn προκάλεσαν την αντίδραση της κοινοπραξίας του Eurofighter Typhoon η οποία μέσω ενός δοκιμαστή πιλότου της –ο οποίος όμως θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του- δήλωσε στο Aviationist blog του David Cenciotti.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το F-35 όταν γίνει διαθέσιμο θα είναι ένα πολύ ικανό αεροσκάφος αναφορικά με την stealth ικανότητά του, την εκτεταμένη εμβέλειά του, την ικανότητα εσωτερικής μεταφοράς οπλισμού  αλλά και το πλήρη ηλεκτρονικό εξοπλισμό στοιχεία που είναι απαραίτητα συστατικά για την καλή εκτέλεση των αποστολών αέρος-εδάφους.

Παρόλα αυτά όταν το θέμα έρχεται στην εξασφάλιση της εναέριας κυριαρχίας τότε άλλα στοιχεία όπως ο λόγος ώσης προς βάρος και η πτερυγική φόρτιση ουσιαστικά ρυθμίζουν το τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.

Και ειδικά σε αυτό την εναέρια υπεροχή τίποτα δεν έρχεται ούτε καν κοντά στο Eurofighter Typhoon εκτός του F-22 το οποίο έχει αντίστοιχες επιδόσεις. Ο λόγος ώσης προς βάρος του F-35 είναι πολύ χαμηλότερος από αυτό του Eurofigthter και όλο το διάγραμμα των κινηματικών του επιδόσεων είναι πιο κοντά στο F/A-18 κάτι που είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα εάν σκεφτεί κανείς ότι το F-35 είναι ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος φορτωμένο με αρκετές χιλιάδες λίβρες καυσίμου και σημαντικό φορτίο οπλισμού.

Αυτό όμως επίσης σημαίνει ότι ξεκινώντας από τα μέσα ύψη και πιο πάνω δεν υπάρχει κάτι άλλο όπως ένα Eurofighter και μάλιστα με εξωτερικό φορτίο όπλων» δήλωσε ο δοκιμαστής πιλότος του αεροσκάφους.

Για την διηχητική επιτάχυνση είπε:

.«Η διηχητική επιτάχυνση είναι πολύ καλή στο F-35 όπως είναι και στο Typhoon και καλύτερη από ένα F/A-18 ή ένα F-16 και αυτό οφείλεται περισσότερο στη χαμηλή οπισθέλκουσα του F-35 παρά στον κινητήρα του. Αυτό σημαίνει ότι αμέσως μετά την διηχηγτική περιοχή το F-35 θα σταματήσει να επιταχύνει και θα παλεύει για... πάντα να φτάσει το mach 1,6. Το Typhoon από την άλλη θα συνεχίσει να επιταχύνει με ένα εντυπωσιακό ρυθμό δίνοντας μεγαλύτερη δυνατότητα στα όπλα του να επιτύχουν πλήγμα πέρα του ορίζοντα σε μεγαλύτερες αποστάσεις».

Για την υψηλή γωνία «Α» είπε:

«Η γωνία προσβολής είναι σημαντικά υψηλή στο F-35 όπως είναι για όλα τα αεροσκάφη με διπλό κάθετο σταθερό, αλλά φυσικά η επίτευξη αυτή δεν είναι δυνατόν να γίνει εκμεταλλεύσιμη στην περιοχή άνω του ενός mach. Αλλά και στην υποηχητική περιοχή η επίτευξη υψηλής γωνίας «Α» δεν σημαίνει και πολλά και ειδικά εάν αυτή ξεπεράσει μια τιμή της τάξης των 12 μοιρών τότε κυριολεχτικά πρόκειται να πέσεις από τον ουρανό. Άλλωστε η σημαντική απώλεια σε κινητική ενέργεια θα περιορίσουν το F-35 πολύ πριν αυτό φτάσει στην απόλυτη μέγιστη τιμή της.

Το Eurofighter με τον ανώτερο συνδυασμό του κινητήρα και της ατράκτου συνεπικουρούμενο από τα βλήματα που μπορεί να βάλλει σε μεγάλες γωνίες απόκλισης υποστηριζόμενο από το σύστημα σκόπευσης επί κράνους έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να επικρατήσε3ι έναντι οποιαδήποτε άλλου ευέλικτου μαχητικού

Τέλος αν και το F-35 έχει τη δυνατότητα υπερηχητικής πτήσης με φορτίο βομβών στην αποθήκη οπλισμού η κατανάλωση του καυσίμου κάνει μια τέτοια υπόθεση απαγορευτική τη στιγμή που η άφεση του οπλισμού μπορεί να γίνει μονο υποηχητικά όπως και στο Eurofighter».

Τέλος ο δοκιμαστής πιλότος του Eurofighter κατέληξε:

«Εκ των πραγμάτων αν και το Typhoon μπορεί να κάνει οτιδήποτε μπορεί και το F-35 σε ότι αφορά τις αποστολές αέρος-εδάφους εντούτοις δεν συμβαίνει το αντίθετο. Το F-35 είναι πολύ μακριά από το να χαρακτηρίσουμε ως ένα μαχητικό πολλαπλού ρόλου και φυσικά ακόμη μακρύτερα –σχεδόν δεν το συζητάμε- από τα να κυριαρχεί στους ουρανούς».

Πηγή: http://www.defencenet.gr

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2012 110 Π.Μ

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011

ΕΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 2011
photo gallery